Предметне фото

RU | UA


Що потрібно для зйомки предметки

мобільна фотостудія в повній готовності

Мобільна фотостудія для предметного фото

Фотозйомка предметів для інтернет-магазину не вимагає особливого освітлювального обладнання. Досить мати під рукою кілька зовнішніх накамерних фотоспалахів, до них радіосинхронізатори або світлоловушки; рефлектор, наприклад, біла напівпрозора фото-парасолька на просвіт і відбивання, а також стійку з тримачем, див. фото праворуч.

Добре, якщо у вас є два подібних освітлювальних комплекти. Це стане в нагоді для зйомки великих і об'ємних предметів, коли однієї фото-парасольки буде недостатньо для якісного освітлення.

Така мобільна фотостудія стане в нагоді не лише для зйомки предметки в приміщенні, але також і на відкритому повітрі. Іноді виникає необхідність додати в композицію будь-які другорядні предмети, наприклад, гілки або стовбури дерев, якісь великі камені, пісок, воду та інші елементи антуражу. Без мобільної фотостудії в таких випадках просто не обійтися.

Також вона дуже зручна при виїзді до замовника на дім. Наприклад, замовнику потрібно познімати якийсь одяг, який не можна транспортувати щоб та не пом'явся в дорозі. Ви сміливо приймаєте замовлення і виїжджаєте до клієнта додому, прихопивши з собою невелику сумку зі спалахами та стійкою.

Як отримати якісне розсіяне світло від спалаху

тримач хрестовина для фотоспалахів

Як показує практика, не завжди вдається отримати якісне розсіяне світло від спалаху. Навіть якщо його промінь відбити або пропустити крізь білу фото-парасольку. Звичайно ж багато що залежить від розміру предмета що знімається, фактури поверхні і форми. А також від підкладки (фону), на якому розташований предмет.

Щоб отримати абсолютно м'яке, розсіяне світло, можна скористатися тримачем-хрестовиною, на якому встановлені відразу 4 спалахи, див. фото праворуч. Встановивши цю конструкцію на відбивач зонтичного типу, ви отримаєте абсолютно м'яке освітлення невеликого предмета, без найменших тіней на білій підкладці.

Такий спосіб зйомки предмета використовують багато фотостудій, коли замовнику потрібен предмет без будь-яких тіней на білому фоні, щоб в процесі постобробки об'єкт можна було легко обтравити (вирізати) і перемістити на будь-який інший фон або ж створити якийсь колаж з декількох предметів.

Фактурна підкладка для предметної фотозйомки

кейси для окулярів на темному тлі

Переважна більшість інтернет магазинів демонструють свої товари на білому фоні. Це обумовлено тим, що білий фон легко вписується в дизайн сайту, вага файлів менше, а також і тим, що деякі великі торгові майданчики вимагають від продавців зображення виключно з білим фоном.

Але щоб привернути увагу покупця до ваших товарів, можна використовувати якісь фактурні фони, наприклад, такий як на фото праворуч. Це шкіряна виворотка, тобто шматок шкіри з внутрішньої сторони, де є ворс.

Світлі предмети на такому темному фоні виглядають більш виразно. Контури предмета чітко видно навіть на маленьких прев'юшках, що особливо цінно при перегляді користувачем каталогу товарів в загальній стрічці.

Шкіряна підкладка в предметці

пластиковий міні-штатив на чорній шкірі

Щоб надати предметній фотографії більшої виразності, крім контрастного з предметом фоном, можна використовувати фактурну поверхню підкладки. Наприклад, на фото праворуч, пластиковий міні-штатив розташовано на чорній шкірі, яка підкреслює і виділяє гладку, абсолютно чорну поверхню предмета.

Таким чином, гладкий чорний предмет виглядає більш натурально і виразно на фактурній підкладці, в порівнянні з такою ж гладкою, наприклад, білою підкладкою.

Контури світло-блакитних ніжок штатива, на білому фоні були б слабо помітні, особливо на дрібних прев'юшках в каталозі товарів. Тому, такі предмети краще знімати на більш темних фонах, для поліпшення зорового сприйняття знімка.

Знімаємо чорне на чорному — самоклейка на підкладці

фотокамера на чорному фоні

Як не парадоксально, але чорні предмети виглядають більш виграшно саме на чорному тлі. Останнім часом, в предметній фотографії все частіше можна зустріти чорний колір як фон.

Темні предмети або абсолютно чорні на яскравому білому фоні виглядають не виразно і нудно. Щоб привернути увагу глядача (потенційного покупця), деякі креативні продавці використовують техніку зйомки предметки «чорне на чорному», див. фото праворуч.

Здавалося б, як можна показувати чорний предмет на такому ж чорному фоні? Виявляється можна, і навіть потрібно. Виразність предметів в такій зйомці залежить від світлотіньової конфігурації, яку використовує фотограф.

Віддзеркалення предмета на глянцевій підкладці

Щоб зробити предметне фото ще більш цікавим і привабливим, можна додати в композицію віддзеркалення предмета. Наприклад, наклеїти чорну самоклейку на скло, і використовувати таку конструкцію як підкладку. Віддзеркалення додасть нудному предметному фото певної витонченості і, якщо хочете, художності.

Наприклад, один і той же осінній пейзаж може сприйматися глядачем по різному, якщо на одному зображенні багряні дерева ростуть біля дороги, а на іншому біля озера. Те фото з озером (відображення золотого листя у воді) однозначно матиме більший успіх у глядача, в порівнянні з дорогою, де немає такого відображення. Цей же принцип можна успішно використовувати і в предметній фотографії. Але не слід зловживати віддзеркаленнями предметів, іноді воно тільки відволікає увагу глядача від головного об'єкта. У всьому потрібна міра.

Кольорове підсвічування глянцової підкладки

фотокамера на кольоровій глянцевій підкладці

Щоб додати знімку виразності, в предметній фотографії, крім віддзеркалення предмета, можна також використовувати і колірний акцент в світлотіньовій конфігурації, див. фото праворуч.

Підсвічуючи фон якимось нейтральним кольором, ми можемо додати фотографії певної просторовості і перспективи. Наприклад, якщо на передньому плані залишити темну ділянку підкладки, а на задньому підсвітити, таким чином, ми отримаємо тональну перспективу, яка підкреслить глибину знімка, і посилить об'єм предмета.

Колір підсвічування підкладки можна вибирати який завгодно. Чорна самоклейка відмінно приймає і транслює відбитий від стіни/стелі (кольорового фону) колір.

Зливання фону заднього плану з підкладкою

відеоголова на синьому фоні

Щоб додати фотографії просторовості, задній план (фон) можна склеїти з підкладкою, як це зроблено на фото праворуч. Цей прийом не складний в реалізації. Тут потрібно лише вибрати правильний кут підсвічування фону, який відбивається на глянцевій поверхні підкладки.

Підсвічуючи фон, наприклад, синій, ви отримаєте синє відображення на підкладці, яке зіллється з цим же фоном. Якщо в процесі зйомки вам не вдалося домогтися однакового по яскравості відображення, це можна зробити в графічному редакторі. Але ця процедура досить втомлива, тому краще відразу правильно підсвічувати підкладку.

На фото праворуч помітні сліди ретуші (злиття) підкладки з фоном. Це сталося через те, що перепад яскравості між фоном і підкладкою виявився занадто великим. Тому мені довелося ретушувати місце стиковки, як бачимо, не дуже добре у мене вийшло. Так що, краще відразу все контролювати в процесі зйомки, щоб потім не витрачати час на ретуш.

Віньєтування підкладки в предметці

віньєтка підкладки в предметці

У предметці не прийнято використовувати різного роду художні прийоми, типу віньєток тощо. Однак, щоб виділитися креативністю серед конкурентів, ви можете реалізувати в предметці найсміливіші ідеї та рішення.

Час не стоїть на місці, весь час диктує свої правила і висуває нові вимоги до рівня якості предметного фото. Конкурувати стає все складніше, бо кожен день з'являється багато бажаючих зайняти ту ж нішу, в якій ви сьогодні перебуваєте.

Ви можете вигідно виділятися на загальному фоні конкуруючих майданчиків, використовуючи різного роду креативні методи просування свого товару. І незвичайне предметне фото — це один з численних інструментів реалізації поставлених завдань.

Передача природного кольору предметів на зображенні

природне перенесення кольорів предметів різнокольорові медичні ліхтарики

Як казав дідусь ленін: Природна передача кольору предметів на зображенні — це архіважливе завдання для предметної фотографії! Ніщо так не потребує уваги при постобробці, як збереження природного кольору предмета.

Природний колір предметів — це не примха клієнта, це в першу чергу його репутація. Адже якщо покупці почнуть повертати товар, і на весь інтернет "робити рекламу" цьому продавцю, який продає в своєму магазині червоні туфлі, а відправляє рожеві, нічим хорошим для нього це не закінчиться.

Тому, архіважливо стежити за передачею кольору на предметних фотографіях. Ідеально, якщо під час корекції в графічному редакторі, поруч з вами знаходиться цей же предмет що і на моніторі. І головне, стежте щоб освітлення кімнати було природним: дивитися на предмет не при лампах розжарювання або денного світла, а біля вікна залитим сонячним світлом.

природний металевий відтінок алюмінієві адаптери

Крім правильної передачі кольорових поверхонь предметів, дуже важливо стежити за тим, щоб нейтральні кольори, наприклад, металік також мали природний металевий відтінок, див. фото праворуч.

Якщо ви бачите що метал прийняв на себе якийсь рефлексний відтінок, наприклад, жовтий, в такому випадку від нього необхідно позбавлятися в графічному редакторі.

Наприклад, людині сподобався в вашому магазині смартфон з красивим жовто-золотим відтінком на металевому корпусі. А ви йому відправили чистий металік, бо цей гаджет відповідає коду товару в вашому ІМ.

Покупець буде засмучений через невідповідність опису товару на сторінці ІМ. В результаті, може зажадати повернення грошей або якусь компенсацію за невідповідність кольору отриманого предмета.

Ширина динамічного діапазону в предметній фотографії

ширина динамічного діапазону чорна і біла комп'ютерна миша

Іноді виникає необхідність включити в один кадр предмети з різним рівнем поглинання світла, наприклад, білий і чорний предмет, див. фото праворуч. Якщо матриця вашої фотокамери не володіє достатньою шириною динамічного діапазону, білі/чорні предмети будуть недоекспоновані або переекспоновані.

Тобто, якщо заміряти експозицію по білому — білий предмет буде правильно проекспонованим, в той час як чорний провалиться в непроглядну чорноту. І навпаки, якщо експозиція замірялась по чорному — той буде в нормі, а ось білий вилетить в жахливий пересвіт.

Щоб отримати знімок з коректним рівнем яскравості і деталізації, доведеться робити два знімка з експокорекцією, або зняти два кадри з різними точками виміру експозиції. Після чого, в Фотошопі звести воєдино ці два знімки.

Застосування чорного дзеркала в предметці

комп'ютерна миша з віддзеркаленням на підкладці

Отримати віддзеркалення предмета на підкладці можна також за допомогою чорного дзеркала, див. фото праворуч. На відміну від вищезгаданої чорної самоклейки, чорне дзеркало набагато зручніше при постобробці (немає подряпин на підкладці), але воно дає дуже чітке віддзеркалення предмета, що не завжди доречно.

Точно так само як і самоклейку, чорне дзеркало можна підсвічувати, отримуючи світлові віньєтки або фарбувати підкладку в будь-який колір. Щоби під час перегляду фотографії надмірно чітке віддзеркалення не перетягувало на себе увагу, його слід трохи розмити.

Розмити віддзеркалення предмета можна у Фотошопі, використовуючи відповідні інструменти та прийоми ретуші. Це заняття досить виснажливе, і забирає досить багато часу. Тому, краще спочатку зважити всі за і проти, подумати, чи варте воно того...

© Andrey Ko 2018